Efterlängtade studenttider

Tiden går fortare än någonsin men trots det känns det ibland som om den kryper fram i snigelfart. Jag lever livet som student - jobbar, tränar, sover för lite men samtidigt alldeles för länge, klagar på skolan och festar ibland till det, firar att varje dag som går är en dag närmare studenten. Nedräkningen står just nu på 141 dagar. Det betyder att om 41 dagar är det 100-dagars och därmed 100 ynka dagar till jag tar studenten. Som jag har längtat. Som jag längtar.
 
Jag längtar till gå på bal i en klänning jag förmodligen bara kommer använda en gång men som trots det var superviktig. Jag längtar till att stå på skoltrappan och sjunga och skratta i min vita studentklänning och den där vita studentmössan. Den där mössan som man tidigare år fått låna av andra studenter bara för att få smaka en liten liten tugga av vad som väntar en själv. Det som är så sjukt är att jag denna gång får ha min egen studentmössa, jag behöver inte bara smaka på hur det känns utan jag får uppleva allt på riktigt, ta hela tuggan.
Ingen ska få låna min studentmössa, den ska jag ha på mig hela tiden för den symobliserar lycka och studenttider.
Fan vad jag är taggad, nu kör vi.
 
 


Älskar din blogg, hoppas du kommer börja blogga oftare!:)

2014-01-14 | 22:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback